Preventief en praktisch, voor alle kinderen, ouders, leerkrachten en begeleiders op school
Wij, Alieke, Nienke en Simon zijn als Zwolse Kindercoaches in 2024 een samenwerking gestart. Hierdoor hopen wij dat er nog meer kinderen, jongeren en gezinnen de weg naar ons weten te vinden en zij zo tijdig de juiste hulp en ondersteuning krijgen.
Het inloopspreekuur kindercoach in het basis- en voortgezet onderwijs is een laagdrempelige manier voor kinderen/jongeren om ondersteuning te krijgen bij hun persoonlijke ontwikkeling. Zo krijgen ze de gelegenheid, tijd en aandacht om (hulp) vragen te stellen, situaties te bespreken of om het eigen verhaal te vertellen. Dit biedt kinderen en jongeren de kans om zich gehoord en begrepen te voelen.
Download voor meer informatie het Informatieboekje Inloopspreekuur Kindercoach op school.
Vayèn (5 jaar) ervaarde regelmatig aanvallen van boosheid. Vooral wanneer zij iets anders wilde dan haar moeder. Ze probeerde door schreeuwen en gillen heel erg de grenzen op te zoeken zowel thuis als op school. Haar moeder werd hier moedeloos van. Samen met haar dochter zijn we bezig geweest met het benoemen en reguleren van emoties. Waar raakt jouw eigen ‘emmertje’ vol van en waarvan loopt deze weer leeg. Dit is iets waar zij samen thuis en op school mee aan de slag konden. Ook hebben we gekeken wat de leerkracht hierin kon betekenen en wat moeder thuis hierin anders kon aanpakken en na 6 sessies kindercoaching was de rust in haar meer teruggekeerd.
Mik (17 jaar) is afgestroomd van atheneum naar havo, maar het zijn dezelfde dingen waar hij tegenaan blijft lopen. Nog steeds ervaart hij grote druk, zit zijn hoofd vol negatieve gedachten en lukt het hem nauwelijks om zich aan zijn planning te houden. Steeds vaker kiest hij voor zijn games of scrolt hij eindeloos door de stroom filmpjes op TikTok. Daarna baalt hij weer meer van zichzelf. Samen zijn we gaan onderzoeken wat de rode draad in al zijn gedachten is, waar ligt de basis van zijn gedrag en welke behoefte zit daarachter. Daar zijn we verder over in gesprek gegaan en hebben we door middel van oefeningen gewerkt aan oplossingen. Na 9 sessies jongerencoaching heeft hij kennis en inzicht gekregen in zichzelf en hoe hij de dagelijkse dingen anders kan doen. Hij voelt zich positiever in het leven staan.
Lars is 14 jaar oud als hij door zijn vader wordt aangemeld voor jongerencoaching. Lars begint te spijbelen van school, zegt dat het toch geen zin heeft en dat hij dit jaar niet meer gaat halen. Kortom Lars vertoont kenmerken van een beginnende depressie. De jongerencoaching heeft hem doen inzien wat zijn kwaliteiten zijn, wat kan Lars wel en wat zijn krachten zijn. Na 7 sessies heeft hij de jongerencoaching succesvol kunnen afronden. Lars spijbelt niet meer en gaat weer naar school! En misschien wel het allerbelangrijkste wat heeft geleerd is, dat je goed bent zo als je bent! Je mag er zijn!
We bieden meerdere trainingen aan voor zowel kind als schoolteam. Denk aan (leren) leren, systemisch kijken in de klas, een duik in de leerkuil, hoogbegaafdheid, weerbaarheid en emotionele veerkracht.
We bieden meerdere workshops en lezingen aan met diverse thema's. Denk bijvoorbeeld aan hoogbegaafdheid, het belang van lezen, omgang met digitale media, (leren) leren, neuro motorische rijping.
Voor advies, informatie of vragen over bijvoorbeeld een observatie in de klas of een ander specifiek onderwerp, neem gerust contact met ons op.
Alieke van Kiek Coaching
Nienke van Kien Kids
Simon van Leerplein Zwolle
De Zwolse Kindercoaches
Zwartewaterallee 44
8031 DX Zwolle
© De Zwolse Kindercoaches, 2024 | Privacybeleid